Metodinė diena “Gerosios patirties ir idėjų mainai”

Metodinė diena “Gerosios patirties ir idėjų mainai”

Kovo 29 d. įstaigoje vyko metodinė diena, kurios metu mokytojos pristatė savo kurtas priemones, vykdomus ir įvykusius projektus ir dalinosi gerąja patirtimi.

Pirmiausia, mokytoja metodininkė Andžela Jencienė, pristatė metodinę priemonę – “Šviesos dėžė”. Ši priemonė skirta ikimokyklinio (ankstyvojo) amžiaus vaikų ugdymui. Keli mokytojos prisilietimai prie, rodos, paprastos plastikinės dėžės, pavertė dėžę truputį stebuklinga. Įjungus švieseles ir uždėjus dangtį, mažieji gali pasinerti į kūrybos pasaulį bei lavinti smulkiosios motorikos įgūdžius. Šviesa padeda geriau sukaupti dėmesį, skatina norą domėtis ir tyrinėti naujus daiktus bei medžiagas. Pedagoges labai sudomino kolegės kurta priemonė ir prie jos esantys įvairūs priedai: spalvoti plastikiniai vaisiai, plunksnelės, kruopos.

Vyresnioji mokytoja Vilma Šaulinskaitė pristatė savo kurtą priemonę 5 – 6 amžiaus vaikams – “Kur slepiasi skaičiai?”. Kurdama šią priemonę mokytoja pasitelkė savo meninius gebėjimus ir nupiešė piešinukus su įvairiais gyvūnais, kurie savo linijose ir spalvose slepia daug išdykusių skaičių. Tyrinėdami paveikslėlius vaikai turi rasti ir įtvirtinti išmoktus skaičius. Žaisminga priemonė skatina vaikus susikaupti ir išlaikyti dėmesį.

Logopedė Vaida Liepienė pasidalino gerąja patirtimi sukaupta po apsilankymo Miško mokykloje ir pristatė pranešimą – “Lauko pedagogikos patirtys “Miško mokykloje – darželyje””. Ji pedagoges supažindino su lauko pedagogika, Miško mokyklos įkūrėjos filosofija ir požiūriu į ugdymą. Taip pat sužinojome, kokie metodai taikomi ugdant vaikų socialinius, kasdienius įgūdžius ir savarankiškumą lauko sąlygomis. Mokytojos labai domėjosi lauko pedagogika ir turėjo Vaidai daug klausimų, į kuriuos ji noriai atsakė. Po tokio nuoširdaus pasidalinimo mokytojoms kilo idėjų, kaip galėtų kai kuriuos lauko pedagogikos metodus pritaikyti ugdydamos savo įstaigoje besimokančius vaikus.

Mokytoja ekspertė Jurgita Astrauskaitė pristatė projektą “Kas yra sveikas maistas?”, kuris buvo įgyvendintas priešmokyklinio amžiaus vaikų grupėje. Projekto metu vykdytos įvairios veiklos, padėjo suvokti sveiko maisto naudą ir svarbą kasdieniniame vaiko gyvenime. Vaikai ne tik ugdė sveikos mitybos įpročius, bet mokėsi skaičiuoti, sverdami įvairius produktus, lavino skaitymo ir rašymo įgūdžius kartu su tėvais dalindamiesi šeimos receptu arba kurdami meniu žaidimui “Kavinė”. Svarbiausia, kad projektas vaikams buvo smagus ir naudingas. Galbūt ir į pilvukus daržovės dažniau atkeliaus.

Mokytoja Edita Gusevė pristatė ilgalaikį priešmokyklinės grupės projektą “Aš – tyrėjas”. Projektas skirtas mokyti vaikus atlikti tyrimą (rinkti duomenis ir juos apdoroti) ir pristatyti jį grupei. Atlikdami tyrimą vaikai lavina savo matematinius įgūdžius skaičiuodami apklausos rezultatus ir sudarinėdami diagramą. Pristatydami grupės draugams tyrimo rezultatus, vaikai įgyja gerosios patirties kalbėdami viešai. Turėdami teigiamą viešojo kalbėjimo patirtį, vaikai ir ateityje nejaus baimės ar įtampos kalbėti prieš auditoriją. Prie projekto prisideda ir grupės vaikų tėvai, kurie padeda vaikui pasiruošti pristatymui. Vaikai noriai dalyvauja projekte ir nekantriai laukia savo eilės atlikti tyrimą.

Ši metodinė diena atnešė gerų emocijų tiek pristatymus rengusioms, tiek juos stebėjusioms pedagogėms. Visos turėjome puikią galimybę pamatyti vienos kitų darbus, pasisemti naujų žinių ir idėjų.

IMG_0543  IMG_0375  IMG_0366  IMG_0355  IMG_0349  IMG_0343  IMG_0341